Usprawnienie procesu zbierania i zarządzania pomysłami

Kategoria: 

Marketing i sprzedaż

Koszt implementacji: 8 000 zł

Czas realizacji: 2 tygodnie

O kliencie

Klient to dynamicznie rozwijająca się firma, której zespół marketingowy regularnie tworzy nowe kampanie i strategie promocyjne. Potrzebował rozwiązania, które usprawniłoby proces zbierania i wdrażania pomysłów, eliminując chaos komunikacyjny i zapewniając lepszą organizację pracy. Kluczowe było stworzenie systemu, który pozwoliłby na łatwe zgłaszanie, priorytetyzację oraz planowanie realizacji inicjatyw marketingowych.

Podstawowe problemy naszego klienta

Chaos w zarządzaniu pomysłami marketingowymi

Członkowie zespołu w dziale marketingu spontanicznie wrzucali pomysły na Slacku, co dezorganizowało pracę i burzyło ich harmonogramy.

Brak systemu weryfikacji i priorytetyzacji pomysłów

Zespoły nie wiedziały, które pomysły są istotne, co prowadziło do zamieszania i niezrealizowanych inicjatyw.

Pomysły ginęły na komunikatorze

Brak centralnego miejsca do gromadzenia pomysłów sprawiał, że część z nich nie była realizowana ani oceniana.

Trudności w przekształcaniu pomysłów w konkretne działania

Zespół potrzebował mechanizmu, który ułatwiałby ocenę i planowanie wdrożenia najlepszych inicjatyw.

W odpowiedzi na problemy i wyzwania klienta wdrożyliśmy

Integracja systemu zgłaszania pomysłów z Slackiem

Umożliwiliśmy zespołowi marketingowemu szybkie dodawanie pomysłów bezpośrednio na używanym przez nich komunikatorze - Slack.

Automatyczna klasyfikacja pomysłów

Każda propozycja jest teraz przypisywana do kategorii, np. kampanie digitalowe, content marketing, social media, SEO.

Weryfikacja pomysłów przed cotygodniowym spotkaniem

Przed cotygodniowym spotkaniem marketingowym, komunikator generuje listę pomysłów z podziałem na kategorię oraz priorytety.

System priorytetyzacji i planowania wdrożenia

Zaakceptowane pomysły trafiają do ClickUp z oznaczeniem priorytetów oraz harmonogramem realizacji, reszta jest odrzucana lub przenoszona na kolejne tygodnie.

Eliminacja chaosu w komunikacji

Dzięki scentralizowanemu systemowi pomysły nie giną, a proces ich wdrażania jest bardziej przejrzysty.

Wykorzystanie narzędzi używanych przez zespół

Zintegrowaliśmy Slack, Airtable i ClickUp w jednym procesie, aby użytkownicy nie musieli uczyć się nowych narzędzi, co zwiększyło wygodę korzystania z systemu.

Korzyści z wdrożenia

Wszystkie koncepcje są zbierane, analizowane i priorytetyzowane.

Pomysły nie giną, a najlepsze są skutecznie wprowadzane w życie.

Marketingowcy nie tracą czasu na chaotyczne dyskusje, a praca jest bardziej uporządkowana.

Szczegóły realizacji

Chcesz usprawnić procesy w swojej firmie?

Dowiedz się co możemy dla Ciebie zrobić w zakresie automatyzacji procesów biznesowych!

Dowiedz się więcej

Napisz do nas!

Wybierz w formularzu temat, który Cię interesuje, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w przeciągu 24 h roboczych.

Pracownicy biura

Dziękujemy za kontakt!

Twoja wiadomość została pomyślnie przesłana. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.