Statystyki

Automatyzacja ofertowania - szybkie wyceny

Zautomatyzuj proces przygotowywania ofert, aby przyspieszyć pracę swojego działu sprzedażowego!

Analiza raportu

Automatyzacja procesów biznesowych

Jako Sagiton Automation Agency zajmujemy optymalizacją procesów i zwiększaniem wydajności firm naszych klientów. Automatyzujemy nie tylko ofertowanie, ale także finanse, administracje, e-commerce czy HR. Dowiedz się więcej o naszych usługach.

Dowiedz się więcej

Dlaczego automatyzacja wycen usług jest kluczowa w nowoczesnej sprzedaży?

Długotrwałe procesowanie ofert zawsze generuje dodatkowe koszty po stronie Twojej firmy, chociaż nawet najbardziej dopracowana oferta nie daje gwarancji konwersji. Co więcej, im szybciej dostarczysz cennik, tym większe masz szanse na dopięcie sprzedaży. Przedłużający się proces przygotowania ofert zmusza do selekcji projektów, co znacząco ogranicza możliwość konkurowania w większej liczbie przetargów. Wykorzystaj automatyzację sprzedaży, aby wyeliminować problemy związane z tym procesem i wyprzedzić konkurencję o krok!

Nie wiesz jak mogłaby wyglądać automatyzacja wycen w Twojej firmie?

Przed podjęciem działań automatyzujących u naszych klientów, dokładnie przyglądamy się procesowi i przygotowujemy dla nich dedykowaną ścieżkę działań. Poniżej możesz zobaczyć przykładowe rozwiązanie, które jest w pełni konfigurowalne i możemy dopasować je do Twojej firmy!

1

Klient kontaktuje się z Twoim działem sprzedażowym

Po nawiązaniu kontaktu, w Twoim CRMie automatycznie utworzy się nowy lead. Zapisywane w nim informacje, różnią się w zależności od branży (np. parametry produktu, o który zapytał klient lub dodatkowe elementy, jakie należy uwzględnić w wycenie).

2

System automatycznie przypisuje dostępnego sprzedawcę

Dzięki integracji CRM i kalendarzy handlowców, system może automatycznie wybrać i przypisać do leada aktualnie dostępnego sprzedawcę. Znacząco zwiększa to szybkość reakcji na zapytanie.

3

Dane potrzebne do wyceny są automatycznie pobierane

Nieważne, w jaki sposób kontaktuje się z Tobą klient. Dzięki automatyzacji możemy przetwarzać informacje, które spływają do Ciebie poprzez formularze, drogą mailową czy nawet podczas rozmowy telefonicznej.

4

Generator ofert otrzymuje dane i sprawdza ich kompletność

Automatyzacja sprawdzi, czy klient podał wszystkie wymagane dane, a w razie braku niektórych informacji, istnieje możliwość wysyłki automatycznego maila z dodatkowymi pytaniami. 

5

Automatyzacja wykonuje obliczenia

Dzięki kalkulatorowi obliczenia wykonywane są szybko i precyzyjnie. Eliminuje to ryzyko błędów i gwarantuje oszczędność czasu Twojego działu handlowego. Do bardziej skomplikowanych lub kreatywnych zadań, polecamy użycie sztucznej inteligencji. 

6

W razie potrzeby dział techniczny weryfikuje kalkulacje

Jeśli posiadasz bardziej złożone produkty i chcesz, aby w proces nadal zaangażowany był dział techniczny - nic straconego. Wygenerowane kalkulacje mogą zostać automatycznie przesłane do odpowiednich osób w celu sprawdzenia poprawności. 

7

Po zatwierdzeniu generowana jest oferta

Niezależnie od tego czy korzystasz z jednego szablonu dokumentu, czy kilku, automatyzacja ofertowania wybierze odpowiedni i uzupełni plik. Zostanie on automatycznie zapisany na Twoim dysku lub w chmurze w wybranym przez Ciebie formacie (np. pdf, xls, doc).

8

Handlowiec sprawdza i akceptuje dokument

Ostatnim krokiem po wygenerowaniu dokumentu, jest jego akceptacja. Handlowiec przegląda ofertę, zatwierdza lub dokonuje personalizacji. Następnie może być ona automatycznie przesłana na adres e-mail klienta.

Jeśli chcesz usprawnić ofertowanie w Twoim biznesie - skontaktuj się z nami.

Podczas bezpłatnej konsultacji nasz specjalista zbierze od Ciebie wymagania i zaproponuje automatyzację, która zwiększy wydajność Twoich procesów.

Napisz do nas
Programista w biurze
BIM / CAD program

Szukasz rozwiązań typowych dla branży AEC? Zobacz co oferujemy w zakresie automatyzacji projektowania BIM/CAD.

Dowiedz się więcej

Case studies: dowiedz się jak automatyzujemy oferty

Chociaż zarządzanie ofertami w każdej firmie wygląda inaczej, wiemy że jest to strategiczny punkt udanej sprzedaży. Dlatego dla naszych klientów przygotowujemy  efektywne, indywidualne systemy ofertujące, które redukują koszty operacyjne i powtarzalne zadania.

Automatyzacja ofertowania produktów premium

Firma sprzedająca panele z mchu miała problem z ofertowaniem ze względu na to ile wariantów mają produkty. Klienci wymagali konsultacji przed zakupem, a ręczne zbieranie danych i przygotowanie cen zajmowało zbyt dużo czasu. Zamówienia spływały zarówno przez formularz na stronie, jak i telefonicznie, ale brakowało systemu do automatycznego przetwarzania zapytań. Handlowcy musieli ręcznie analizować potrzeby klientów, co spowalniało proces wycen.

Wdrożyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu zamówienia z formularza automatycznie trafiają do CRM Pipedrive, gdzie generowany jest dokument ofertowy. Do analizy rozmów telefonicznych wykorzystaliśmy technologię VoIP z wbudowanym AI, który uzupełnia kalkulator ofertowy w celu utworzenia propozycji dla klienta. Cała historia kontaktu jest archiwizowana w CRM co umożliwia późniejsze raportowanie. Dzięki takim usprawnieniom klienci otrzymują teraz wycenę w nie więcej niż 5 minut.

Analiza raportu

Nasza automatyzacja ofertowania

Jako Sagiton Digital Automation Agency sami mieliśmy trudności z wyceną usług. Było to spowodowane tym, że każda zgłaszająca się do nas firma miała inne potrzeby. Wielu potencjalnych klientów chciało jedynie zgłębić temat, a to często frustrowało naszych handlowców. Nawet jeśli posiadaliśmy już szczegółowe informacje, sam proces tworzenia ofert był czasochłonny co ograniczało liczbę obsługiwanych przez nas zapytań.

Wprowadziliśmy formularz self-assessment, który pozwala potencjalnym klientom określić swoje potrzeby bez korzystania z płatnego audytu, co umożliwia nam natychmiastową kwalifikację leadów. Następnie nasze narzędzie do automatyzacji wycen korzysta z technologii AI co eliminuje ręczne wyliczenia i redukuje czas przygotowania oferty o 90%. Końcowa wycena jest weryfikowana przez dział produkcji, aby zwiększyć precyzję szacunków.

Automatyzacja ofertowania

Połączenie kilku kanałów sprzedaży

Portal pośredniczący w sprzedaży maszyn miał trudności z pozyskiwaniem i obsługą leadów. Sprzedawcy dostarczali niekompletne informacje, co utrudniało finalizację transakcji. Obsługa leadów wymagała ręcznego zbierania danych z różnych kanałów i ich ręcznego wprowadzania do systemu klienta. Dodatkowo, brak automatyzacji wycen i manualna publikacja ofert spowalniały proces sprzedaży.

Wdrożyliśmy AI do analizy przesyłanych informacji (maile, telefony, SMS-y) i automatycznego odpytywania sprzedawców o brakujące dane, aby zwiększyć kompletność ofert. Dodatkowo integracja z CRM zbiera teraz wszystkie leady automatycznie, eliminując ręczne wpisywanie danych. Narzędzie do transkrypcji nagrań generuje notatki z rozmów, co oszczędza czas i pozwala na łatwą komunikację członków zespołu. Końcowo system wykorzystuje technologię AI do wygenerowania dokumentacji i opublikowania oferty na stronie komisu.

Sprawdź Case Studies

Usprawniamy procesy i digitalizujemy firmy - zobacz co mówią o nas nasi klienci

"Polecamy Sagiton jako dostawcę, który zawsze skupia się na zrozumieniu potrzeb, aby w profesjonalny sposób przełożyć je na rozwiązania technologiczne, które następnie wdraża [...]. W niespełna 72h uformowany został zespół złożony z 10 ekspertów wraz z kierownikiem i analitykiem do naszej dyspozycji [...]. Co należy podkreślić, z uwagi na charakter i poufność danych, całość systemu została należycie zabezpieczona."

Tomasz Kłysz

Członek zarządu w Hill Group Sp. z o.o.

Skontaktuj się z nami - z chęcią porozmawiamy o Twoich procesach sprzedażowych

Wyślij formularz, aby umówić się na spotkanie online z naszym konsultantem. Nieważne, czy w Twojej firmie zapytania spadają z jednego, czy z różnych źródeł - bezpłatnie sprawdzimy dla Ciebie możliwości automatyzacji.

Pracownicy biura

Dziękujemy za kontakt!

Twoja wiadomość została pomyślnie przesłana. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.