
Automatyzacja ofertowania - szybkie wyceny
Zautomatyzuj proces przygotowywania ofert, aby przyspieszyć pracę swojego działu sprzedażowego!

Automatyzacja procesów biznesowych
Jako Sagiton Automation Agency zajmujemy optymalizacją procesów i zwiększaniem wydajności firm naszych klientów. Automatyzujemy nie tylko ofertowanie, ale także finanse, administracje, e-commerce czy HR. Dowiedz się więcej o naszych usługach.
Dowiedz się więcejKiedy automatyzacja wycen usług może Ci pomóc?
Koszty i czas poświęcony przygotowywaniu ofert są przez Ciebie nieakceptowalne
Czas przygotowania ofert nie jest akceptowalny dla Twoich klientów przez co często ich tracisz
Oferty wysyłane klientom różnią się w zależności od tego, który handlowiec je przygotowywał
Nie wiesz jak mogłaby wyglądać automatyzacja wycen w Twojej firmie?
Przed podjęciem działań automatyzujących u naszych klientów, dokładnie przyglądamy się procesowi i przygotowujemy dla nich dedykowaną ścieżkę działań. Poniżej możesz zobaczyć przykładowe rozwiązanie, które jest w pełni konfigurowalne i możemy dopasować je do Twojej firmy!
1
Klient kontaktuje się z Twoim działem sprzedażowym
Po nawiązaniu kontaktu, w Twoim CRMie automatycznie utworzy się nowy lead. Zapisywane w nim informacje, różnią się w zależności od branży (np. parametry produktu, o który zapytał klient lub dodatkowe elementy, jakie należy uwzględnić w wycenie).
2
System automatycznie przypisuje dostępnego sprzedawcę
Dzięki integracji CRM i kalendarzy handlowców, system może automatycznie wybrać i przypisać do leada aktualnie dostępnego sprzedawcę. Znacząco zwiększa to szybkość reakcji na zapytanie.
3
Dane potrzebne do wyceny są automatycznie pobierane
Nieważne, w jaki sposób kontaktuje się z Tobą klient. Dzięki automatyzacji możemy przetwarzać informacje, które spływają do Ciebie poprzez formularze, drogą mailową czy nawet podczas rozmowy telefonicznej.
4
Generator ofert otrzymuje dane i sprawdza ich kompletność
Automatyzacja sprawdzi, czy klient podał wszystkie wymagane dane, a w razie braku niektórych informacji, istnieje możliwość wysyłki automatycznego maila z dodatkowymi pytaniami.
5
Automatyzacja wykonuje obliczenia
Dzięki kalkulatorowi obliczenia wykonywane są szybko i precyzyjnie. Eliminuje to ryzyko błędów i gwarantuje oszczędność czasu Twojego działu handlowego. Do bardziej skomplikowanych lub kreatywnych zadań, polecamy użycie sztucznej inteligencji.
6
W razie potrzeby dział techniczny weryfikuje kalkulacje
Jeśli posiadasz bardziej złożone produkty i chcesz, aby w proces nadal zaangażowany był dział techniczny - nic straconego. Wygenerowane kalkulacje mogą zostać automatycznie przesłane do odpowiednich osób w celu sprawdzenia poprawności.
7
Po zatwierdzeniu generowana jest oferta
Niezależnie od tego czy korzystasz z jednego szablonu dokumentu, czy kilku, automatyzacja ofertowania wybierze odpowiedni i uzupełni plik. Zostanie on automatycznie zapisany na Twoim dysku lub w chmurze w wybranym przez Ciebie formacie (np. pdf, xls, doc).
8
Handlowiec sprawdza i akceptuje dokument
Ostatnim krokiem po wygenerowaniu dokumentu, jest jego akceptacja. Handlowiec przegląda ofertę, zatwierdza lub dokonuje personalizacji. Następnie może być ona automatycznie przesłana na adres e-mail klienta.
Jeśli chcesz usprawnić ofertowanie w Twoim biznesie - skontaktuj się z nami.
Podczas bezpłatnej konsultacji nasz specjalista zbierze od Ciebie wymagania i zaproponuje automatyzację, która zwiększy wydajność Twoich procesów.
Napisz do nas

Szukasz rozwiązań typowych dla branży AEC? Zobacz co oferujemy w zakresie automatyzacji projektowania BIM/CAD.
Dowiedz się więcejCase studies: dowiedz się jak automatyzujemy oferty
Chociaż zarządzanie ofertami w każdej firmie wygląda inaczej, wiemy że jest to strategiczny punkt udanej sprzedaży. Dlatego dla naszych klientów przygotowujemy efektywne, indywidualne systemy ofertujące, które redukują koszty operacyjne i powtarzalne zadania.
Automatyzacja ofertowania produktów premium
Firma sprzedająca panele z mchu miała problem z ofertowaniem ze względu na to ile wariantów mają produkty. Klienci wymagali konsultacji przed zakupem, a ręczne zbieranie danych i przygotowanie cen zajmowało zbyt dużo czasu. Zamówienia spływały zarówno przez formularz na stronie, jak i telefonicznie, ale brakowało systemu do automatycznego przetwarzania zapytań. Handlowcy musieli ręcznie analizować potrzeby klientów, co spowalniało proces wycen.
Wdrożyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu zamówienia z formularza automatycznie trafiają do CRM Pipedrive, gdzie generowany jest dokument ofertowy. Do analizy rozmów telefonicznych wykorzystaliśmy technologię VoIP z wbudowanym AI, który uzupełnia kalkulator ofertowy w celu utworzenia propozycji dla klienta. Cała historia kontaktu jest archiwizowana w CRM co umożliwia późniejsze raportowanie. Dzięki takim usprawnieniom klienci otrzymują teraz wycenę w nie więcej niż 5 minut.

Nasza automatyzacja ofertowania
Jako Sagiton Digital Automation Agency sami mieliśmy trudności z wyceną usług. Było to spowodowane tym, że każda zgłaszająca się do nas firma miała inne potrzeby. Wielu potencjalnych klientów chciało jedynie zgłębić temat, a to często frustrowało naszych handlowców. Nawet jeśli posiadaliśmy już szczegółowe informacje, sam proces tworzenia ofert był czasochłonny co ograniczało liczbę obsługiwanych przez nas zapytań.
Wprowadziliśmy formularz self-assessment, który pozwala potencjalnym klientom określić swoje potrzeby bez korzystania z płatnego audytu, co umożliwia nam natychmiastową kwalifikację leadów. Następnie nasze narzędzie do automatyzacji wycen korzysta z technologii AI co eliminuje ręczne wyliczenia i redukuje czas przygotowania oferty o 90%. Końcowa wycena jest weryfikowana przez dział produkcji, aby zwiększyć precyzję szacunków.

Połączenie kilku kanałów sprzedaży
Portal pośredniczący w sprzedaży maszyn miał trudności z pozyskiwaniem i obsługą leadów. Sprzedawcy dostarczali niekompletne informacje, co utrudniało finalizację transakcji. Obsługa leadów wymagała ręcznego zbierania danych z różnych kanałów i ich ręcznego wprowadzania do systemu klienta. Dodatkowo, brak automatyzacji wycen i manualna publikacja ofert spowalniały proces sprzedaży.
Wdrożyliśmy AI do analizy przesyłanych informacji (maile, telefony, SMS-y) i automatycznego odpytywania sprzedawców o brakujące dane, aby zwiększyć kompletność ofert. Dodatkowo integracja z CRM zbiera teraz wszystkie leady automatycznie, eliminując ręczne wpisywanie danych. Narzędzie do transkrypcji nagrań generuje notatki z rozmów, co oszczędza czas i pozwala na łatwą komunikację członków zespołu. Końcowo system wykorzystuje technologię AI do wygenerowania dokumentacji i opublikowania oferty na stronie komisu.
.webp)
Usprawniamy procesy i digitalizujemy firmy - zobacz co mówią o nas nasi klienci
"Polecamy Sagiton jako dostawcę, który zawsze skupia się na zrozumieniu potrzeb, aby w profesjonalny sposób przełożyć je na rozwiązania technologiczne, które następnie wdraża [...]. W niespełna 72h uformowany został zespół złożony z 10 ekspertów wraz z kierownikiem i analitykiem do naszej dyspozycji [...]. Co należy podkreślić, z uwagi na charakter i poufność danych, całość systemu została należycie zabezpieczona."
Skontaktuj się z nami - z chęcią porozmawiamy o Twoich procesach sprzedażowych
Wyślij formularz, aby umówić się na spotkanie online z naszym konsultantem. Nieważne, czy w Twojej firmie zapytania spadają z jednego, czy z różnych źródeł - bezpłatnie sprawdzimy dla Ciebie możliwości automatyzacji.
