Automatyzacja analizy cen konkurencji

Kategoria: 

E-commerce

Marketing i sprzedaż

Użyte technologie: Platforma Axiom.ai

O kliencie

Firma sprzedająca artykuły papiernicze szukała sposobu na zwiększenie swojej sprzedaży. Głównym problemem klienta była narastająca konkurencja i niedostosowana do niej polityka cenowa.

Podstawowe problemy naszego klienta

Brak przewagi konkurencyjnej

W sektorze biznesowym klienta znajduje sie wiele małych i średnich przedsiębiorstw, przez co firma zmagała się z problemem dużej konkurencji. Klient szukał sposobu na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej.

Analiza konkurencji była żmudna i czasochłonna

Klient wiedział, że aby dobrze targetować i sprzedawać swoje produkty musi podejmować decyzje biznesowe oparte w dużej mierze na analizie swojej konkurencji. Proces analizy był jednak wykonywany ręcznie, przez co pracownicy szybko się do niego zniechęcili.

Niedostateczna optymalizacja cen

Z uwagi na dużą ilość sklepów sprzedających te same produkty, firma musiała na bieżąco dostosowywać swoją politykę cenową do konkurencji. Ceny mogły być one o wiele wyższe od konkurencji, ale klient nie chciał również ich drastycznie zaniżać, ponieważ negatywnie wpłynęłoby to na jego marżę.

W odpowiedzi na problemy i wyzwania klienta wdrożyliśmy

Automatyczne pobieranie cen wybranej konkurencji

Wdrożyliśmy automatyzację, która na podstawie kodów EAN od producenta, scrapuje ceny wybranych produktów u konkurencji naszego klienta. Wystarczy, że firma uzupełni linki do stron konkurentów oraz kody EAN swoich produktów w excelu, a system automatycznie sprawdzi czy są one dostępne w danych sklepach. Następnie ceny zostają automatycznie uzupełnione w odpowiednim wierszu w pliku xls.

Usprawnienie pracy działu sprzedaży

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, pracownicy firmy nie muszą poświęcać już dziesiątek godzin miesięcznie na ręczną analizę konkurencji. Wszystkie krytyczne sytuacje są odnotowywane w systemie. Dodatkowo dane o cenach ich konkurencji mogą być prezentowane na przejrzystych dashboardach, w celu długoterminowych analiz. System ma także możliwość dalszej rozbudowy, jeśli klient zdecyduje się dołożyć kolejne elementy wymagające analizy.

Automatyzację reakcji na spadki sprzedaży

Jeśli któryś z produktów klienta odnotowuje spadek sprzedaży, prawdpodobnie spowodowane jest to zmianą pozycji w wyszukiwarce Google lub na marketplace'ach. Dlatego połączyliśmy jego system WMS z wtyczką do scrapowania. Jeśli produkt zacznie gorzej się sprzedawać, automatyzacja pobierze opis oraz link do produktu konkurencji, a następnie poinformuje o tym pracowników naszego klienta. Mogą oni wtedy natychmiastowo przeanalizować zdjęcia lub opisy produktów danej firmy i poprawić własne SEO. W taki sposób klient niemal natychmiastowo reaguje na spadki i utrzymuje swoją pozycję.

Korzyści z wdrożenia

Automatyzacja analizy cen konkurencji zredukowała czasochłonność i odciążyła pracowników.

Firma może dynamicznie dostosowywać ceny, zachowując konkurencyjność i optymalną marżę.

System natychmiast wykrywa problemy i umożliwia szybką optymalizację SEO oraz opisów produktów.

Szczegóły realizacji

Koszt implementacji

5 000 zł

Czas wdrożenia

1 tydzień

Czas zaoszczędzony dzięki automatyzacji

60 h miesięcznie

Zwrot z inwestycji

po 3 miesiącach

Napisz do nas!

Wybierz w formularzu temat, który Cię interesuje, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w przeciągu 24 h roboczych.

Pracownicy biura

Dziękujemy za kontakt!

Twoja wiadomość została pomyślnie przesłana. Odpowiemy najszybciej, jak to możliwe.
Ups! Coś poszło nie tak, nie udało się wysłać formularza.