Kategoria:
E-commerce
Marketing i sprzedaż
Użyte technologie: Platforma Axiom.ai
Firma sprzedająca artykuły papiernicze szukała sposobu na zwiększenie swojej sprzedaży. Głównym problemem klienta była narastająca konkurencja i niedostosowana do niej polityka cenowa.
W sektorze biznesowym klienta znajduje sie wiele małych i średnich przedsiębiorstw, przez co firma zmagała się z problemem dużej konkurencji. Klient szukał sposobu na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej.
Klient wiedział, że aby dobrze targetować i sprzedawać swoje produkty musi podejmować decyzje biznesowe oparte w dużej mierze na analizie swojej konkurencji. Proces analizy był jednak wykonywany ręcznie, przez co pracownicy szybko się do niego zniechęcili.
Z uwagi na dużą ilość sklepów sprzedających te same produkty, firma musiała na bieżąco dostosowywać swoją politykę cenową do konkurencji. Ceny mogły być one o wiele wyższe od konkurencji, ale klient nie chciał również ich drastycznie zaniżać, ponieważ negatywnie wpłynęłoby to na jego marżę.
Wdrożyliśmy automatyzację, która na podstawie kodów EAN od producenta, scrapuje ceny wybranych produktów u konkurencji naszego klienta. Wystarczy, że firma uzupełni linki do stron konkurentów oraz kody EAN swoich produktów w excelu, a system automatycznie sprawdzi czy są one dostępne w danych sklepach. Następnie ceny zostają automatycznie uzupełnione w odpowiednim wierszu w pliku xls.
Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, pracownicy firmy nie muszą poświęcać już dziesiątek godzin miesięcznie na ręczną analizę konkurencji. Wszystkie krytyczne sytuacje są odnotowywane w systemie. Dodatkowo dane o cenach ich konkurencji mogą być prezentowane na przejrzystych dashboardach, w celu długoterminowych analiz. System ma także możliwość dalszej rozbudowy, jeśli klient zdecyduje się dołożyć kolejne elementy wymagające analizy.
Jeśli któryś z produktów klienta odnotowuje spadek sprzedaży, prawdpodobnie spowodowane jest to zmianą pozycji w wyszukiwarce Google lub na marketplace'ach. Dlatego połączyliśmy jego system WMS z wtyczką do scrapowania. Jeśli produkt zacznie gorzej się sprzedawać, automatyzacja pobierze opis oraz link do produktu konkurencji, a następnie poinformuje o tym pracowników naszego klienta. Mogą oni wtedy natychmiastowo przeanalizować zdjęcia lub opisy produktów danej firmy i poprawić własne SEO. W taki sposób klient niemal natychmiastowo reaguje na spadki i utrzymuje swoją pozycję.
Automatyzacja analizy cen konkurencji zredukowała czasochłonność i odciążyła pracowników.
Firma może dynamicznie dostosowywać ceny, zachowując konkurencyjność i optymalną marżę.
System natychmiast wykrywa problemy i umożliwia szybką optymalizację SEO oraz opisów produktów.
5 000 zł
1 tydzień
60 h miesięcznie
po 3 miesiącach
Wybierz w formularzu temat, który Cię interesuje, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą w przeciągu 24 h roboczych.